اساسی ترین تفاوت بین بازار محصولات مصرفی و محصولات صنعتی در انگیزه‌ و قصد خرید و هدف  خرید نهفته است و همین تفاوتها باعث می‌شود ساختار دو بازار با همدیگر متفاوت باشد. هدف خرید محصولات صنعتی، به کار گیری از آنها در مراحل تولید و اجرای سایر فعالیتهای تجاری است. در حالی که هدف خرید برای محصولات مصرفی، مصرف نهایی و شخصی محصولات به واسطه مصرف‌کنندگان نهایی است. به دلیل تفاوتهایی که بین بازارهای بیان شده وجود دارد، فعالیتها و عملیات بازاریابی هم در این دو بازار با یکدیگر متفاوت است و هر یک از اینها، روشهای مخصوص خود را دارد.

 

 در بازار صنعتی عواملی زیادی دخیل هستند هم چون کیفیت، شهرت و اعتبار تولیدکننده، خدمات بعد از فروش، انعطاف‌پذیری کاربری‌های محصول، تحویل به موقع، کمکهای فنی و رسیدگی به شکایتهای مشتریان تأثیر زیادی بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان صنعتی می‌گذارد. نحوه قیمت‌گذاری محصولات مبحث جدیدی در مدیریت می باشد که توجه مدیران تمامی شرکتها را به خود جلب می‌کند..

شما عزیزان می توانید برای خرید محصولات صنعتی از سایت تجارت گرام همین حالا اقدام نمایید.

قیمت چیست؟

تعریف که می توان برای قیمت  بیان نمود آن است که قیمت، ارزش پولی و مادی محصولات و خدمات است. شرکتها، تولیدکنندگان، فروشندگان و عرضه‌کنندگان محصولات  در تعیین قیمت دخیل هستند تا:

  1. هزینه‌های خود را بپوشانند.
  2. به آنها اجازه دهد که در بازار رقابت کنند
  3. سود مناسبی به دست آورند و به هدفهای قیمت‌گذاری خود عمل کنند.

پس در نتیجه قیمت‌گذاری فرآیند تعیین ارزش پولی مناسب برای محصولات و خدمات است. قیمت نقش حساسی در فعالیتهای تولیدی و عرضه محصولات و خدمات دارد. تا مدتی پیش شرکتها، واحد حسابداری را مسئول تعیین قیمت می‌دانستند و این واحد بر اساس هزینه‌های تولید و سطح مطلوبی از سود، قیمتها را تعیین می‌کرد. ولی از دیدگاه بازاریابی چیزی که از قلم افتاده، ارزشی است که محصول برای مصرف‌کننده دارد. قیمت‌گذاری بر مبنای هزینه‌ها و حاشیه سود در عمل با تنگناهایی مواجه است و موارد زیر را در نظر نمی‌گیرد:

  1. تغییر و تحولات صنعت
  2. قیمتهای رقابتی
  3. جانشینهای موجود و قیمت آنها
  4. واکنش رقبا در برابر تعیین و تغییر قیمتها
  5. تورم
  6. تفاوتهای محصولات و خدمات
  7. شرایط بازار
  8. نرخ رشد بازار
  9. توانایی بازار برای خرید

شرکتها برای تعیین قیمت محصولات صنعتی در بازار با 6 عامل مهم به قرار ذیل رو برو هستند:

  1. رقابت
  2. مدیریت عالی شرکت
  3. هدفهای قیمت‌گذاری شرکت
  4. ملاحظات هزینه‌ای
  5. دولت
  6.  ارزش محصول برای مصرف‌کننده

هر قیمت‌گذاری بدون لحاظ شرایط بالا می‌تواند غیر واقعی باشد و به زیان شرکتها تمام شود

 

قیمت میلگرد روهینا دزفول در بازار

قیمت روز هیربد زرندیه در بازار

قیمت روز میلگرد میانه در بازار

محصولات ,بازار ,قیمت ,قیمت‌گذاری ,تعیین ,صنعتی ,و خدمات ,محصولات و ,است و ,بازار با ,تعیین قیمت

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

نمونه سوالات پیام نور تابستان 98 Medical Tourism in IRAN عمومی درباره باربری ارزها شرکت سروش زیست شریف لیما چت|لیما گپ|لیماچت|لیماگپ|لیمو گپ|لیموچت|لیموگپ|لیمو چت اخبار ارزهای دیجیتال - بیت کوین نیوز - اتریوم نیوز - news کودکانه هایم تمامی ندارد... هر آنچه که باید راجع به خانه بدانید